حزب‌الله انفجار تروریستی پیشاور پاکستان را محکوم کرد

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اقدام تروریستی دوشنبه در مسجدی در پیشاور پاکستان را محکوم و بر ضرورت تعقیب عاملان و مجازات آنها تاکید کرد.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از پایگاه خبری العهد، در بیانیه حزب‌الله لبنان در این باره آمده است:‌ حزب‌الله جنایت هولناک گروه‌های تروریستی تکفیری در مسجدی مملو از نمازگزاران در شهر پیشاور پاکستان را که منجر به شهادت ده‌ها تن و تعداد زیادی مجروح شد، به شدت محکوم می‌کند.

حزب‌الله لبنان تاکید کرد: اصرار این باندها بر ارتکاب کشتارهای هولناک و هدف قرار دادن امنیت و ثبات در کشورهای مسلمان، همکاری نزدیک دولت‌های این کشورها برای تعقیب این قاتلان، افشای ایدئولوژی گمراه و انحرافی‌شان و همچنین محاصره و حذف آنها را می‌طلبد که به دروغ پشت دین پنهان شده‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده است: حزب‌الله ضمن درخواست از مقامات پاکستان برای تشدید تدابیر امنیتی و تعقیب این جنایتکاران با هدف پایان دادن به تروریسم آنها، مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های شهدا ابراز می‌کند و از خداوند برای آنها رحمت و برای مجروحان شفای عاجل خواستار است.

وقوع انفجار در یکی از مساجد شهر «پیشاور» پاکستان، تا بدین لحظه مرگ دست‌کم ۹۲ تن را رقم زده است. این حادثه که دوشنبه رخ داد، بیش از ۱۵۰ زخمی داشته است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که این انفجار حاصل یک حمله انتحاری بوده است.

در ابتدا روز دوشنبه، سربکاف مهمند و عمر مکرم خراسانی، از مقامات تحریک طالبان پاکستان ادعا کرده بودند که این انفجار "انتقام" کشته شدن خالد خراسانی، از اعضای تحریک طالبان پاکستان در سال گذشته بوده است، اما محمد خراسانی سخنگوی اصلی تحریک طالبان پاکستان بعداً دست داشتن این گروه در این حمله را تکذیب کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.