کمک به تجاری سازی دانش بنیان‌ها توسط معاونت علمی

به گزارش سرویس‌خبری مهر، مهدی الیاسی معاون سیاست گذاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری امروز در نشست کشت و صنعت‌های بزرگ با محوریت بهره وری و تبیین نظام مالی که در معاونت علمی برگزار شد عنوان کرد: قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری و اختراعات در سال ۱۳۸۹ نگاشته شد و به تصویب مجلس رسید.

وی افزود: از آن زمان تاکنون شرکت‌های دانش بنیان رشد چشمگیری داشته‌اند به طوری که گردش مالی زیادی دارند و همچنین تعداد آنها بسیار زیاد شده است بنابراین نیاز بود که قوانین جدیدی بر اساس شرایط موجود تدوین شود.

به گفته الیاسی قانون جهش تولید دانش بنیان تکامل یافته قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان است؛ این قانون می‌تواند اتکا به توان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان را بیش از گذشته کند تا اثرات آن را در اقتصاد دانش بنیان ببینیم.

معاونت سیاست گذاری معاونت علمی تاکید کرد: باید فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه در نظام اصلی اقتصاد دانش بنیان اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان توان تشکیل یک زنجیره تولید را ندارند، افزود: مشارکت در سرمایه گذاری و انجام تحقیق و توسعه در بنگاه‌های بزرگ ذیل قانون جهش تولید دانش بنیان اجرایی شده و می‌شود تا تولیدات دانش بنیان به بازار عرضه شود.

به گفته الیاسی ،۸۳ درصد تولیدناخالص داخلی در تولید کشت و صنعت است؛ این میزان می‌تواند به واسطه شرکت‌های دانش بنیان بیشتر شود.

الیاسی گفت: براساس قانون جهش تولید دانش بنیان ضمانت نامه‌هایی که صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌ها ارائه می‌دهد مانند سند بانکی عمل می‌کند.

وی تاکید کرد: معاونت علمی در راستای تجاری سازی محصولات به شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کند.

منبع : مهر
برچسب ها :

تجاری بنیان معاونت

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.