اعلام آمادگی سیسی برای میانجیگری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان

ریاست جمهوری ارمنستان از اعلام آمادگی رئیس جمهوری مصر در جریان دیدار با همتای ارمنستانی خود برای میانجیگری میان ایروان و باکو خبر داد.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ریاست جمهوری ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در دیدار با وهاگن خاچاتوریان، همتای ارمنی خود اظهار کرد: در گفت‌وگو با شما اشاره کردم که ما موضع بی‌طرفی درقبال مناقشه ارمنستان و جمهوری آذربایجان داریم و از این نظر، اگر میانجیگری ما را بپذیرید و بخواهید ما میانجیگری کنیم یا این نقش را ایفا کنیم، ما آماده‌ایم.

طبق این بیانیه، خاچاتوریان نیز گفت: مصر یک قدرت بزرگ در منطقه خود است و تجربه گسترده‌ای در زمینه تلاش‌های میانجیگری دارد و مهمتر از همه این است که قاهره منافع دستور کار صلح را پیش می‌برد.

وی افزود: ما از نظر تلاش برای همزیستی مسالمت آمیز با همسایگان بسیار شبیه هم هستیم. سیاست جمهوری ارمنستان دستیابی به صلح در منطقه و زندگی مسالمت آمیز با همسایگان است.

رئیس جمهوری ارمنستان همچنین تاکید کرد: من مطمئن هستم که ما به تجربه مصر نیز نیاز داریم.

ریاست جمهوری مصر نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که سیسی سطح پیشرفته روابط دوجانبه در سطوح مختلف طی دوره اخیر را ستود و نسبت به تعمیق و تقویت این روابط بویژه در سطوح اقتصادی و تجاری ابراز امیدواری کرد.

طبق این بیانیه، در دیدار روسای جمهوری مصر و ارمنستان به تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مشترک پرداخته شد و خاچاتوریان از نقش محوری مصر در جهت تحکیم ثبات در خاورمیانه و آفریقا به ویژه در چارچوب مبارزه با مهاجرت غیرقانونی قدردانی کرد.

رؤسای جمهوری دو کشور همچنین درباره مبارزه با تروریسم و ​​ایدئولوژی افراطی و همچنین راه‌های اتحاد برای مقابله با پیامدهای اقتصادی جنگ روسیه و اوکراین تبادل نظر کردند.

سیسی در چارچوب یک تور منطقه‌ای عصر یکشنبه در یک سفر رسمی از باکو وارد ایروان شد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.