تعداد شرکتهای دانش بنیان به ۹ هزار می رسد

به گزارش سرویس‌خبری مهر، دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی امروز در حاشیه نمایشگاه ارائه توانمندی‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه دریایی که در محل خانه نوآوری و فناوری ایران دایر شده در جمع سرویس‌خبریان با بیان اینکه در همه دنیا، اقتصادهای بزرگ، کنار دریا شکل می‌گیرد، گفت:حوزه اقتصاد دریا یک حوزه بسیار بزرگی است که متاسفانه در سال‌های قبل به آن توجه نشده بود.

وی ادامه داد: فاصله زیادی با رفع مسائل و نیازهای صنعت دریایی توسط دانش بنیان ها داریم؛ ولی فرصت اقتصادی دانش بنیانی بزرگی در صنعت دریا وجود دارد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه نیازهای صنعت دریا گسترده است، گفت: معاونت علمی در دوره جدید خود، برنامه جدی در همه حوزه‌های اقتصاد دریا به ویژه در حوزه حمل و نقل دریایی، دارد.

به گفته معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، امیدواریم در سال‌های پیش رو، شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه رونق بیشتری بیابند.

دهقانی فیروزآبادی عنوان کرد: معاونت علمی حدود ۴۰ ابزار حمایتی و قانونگذاری برای توسعه این حوزه تعریف کرده است؛ تولید بار اول توسط دانش بنیان ها نمونه این حمایت ها است که بدون انجام بروکراسی‌ها و برگزاری مناقصات با کارگروه تولید بار اول، قرار داد منعقد می شود.

وی با بیان اینکه اگر فناوری‌های مورد نیاز کشور که ترند روز دنیا نیز باشد، تولید شود از حمایت‌های معاونت علمی برخوردار خواهد شد، افزود: همه محصولاتی که در کشور تولید و دارای تضمین خرید باشد، از سوی معاونت علمی تامین سرمایه در گردش و حمایت خواهد داشت.

وی اضافه کرد: امیدواریم تا پایان سال تعداد شرکتهای دانش بنیان به ۹ هزار برسد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه تاسیس شرکت دانش بنیان طی ۶ ماه اتفاق نمی افتد، گفت: تولید داخل امن تر است از این رو باید مجموعه های دانش بنیانی مورد حمایت قرار بگیرند تا از خروج ارز از کشور جلوگیری شود.

معاون علمی گفت:نیاز است تا با قانونگذاری صحیح و جلوگیری از سو استفاده از بازار داخلی، مانع ورود محصولاتی شویم که به صورت کیفی و استاندارد در کشور تولید می‌شود.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.