برگزاری راهپیمایی اعتراضی یمنی‌ها علیه هتک حرمت قرآن کریم

شهروندان یمنی در شهر صعده امروز (دوشنبه) راهپیمایی اعتراضی را علیه هتک حرمت قرآن کریم در سوئد برگزار و این اقدام را محکوم کردند.

به گزارش سیمای انرژی، شبکه المسیره اعلام کرد که امروز راهپیمایی گسترده‌ای در شهر صعده در محکومیت سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم توسط ابزار لابی صهیونیستی - یهودی در سوئد برگزار شد.

تظاهرکنندگان خشم خود را از اجازه مقامات سوئد به سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم ابراز کرده و نسبت به سکوت برخی از دولت‌های عربی و اسلامی در قبال این اقدام ابراز تاسف کردند.

شهروندان یمنی همچنین شعارهایی را در محکومیت این اقدام سر داده و خواستار اتحاد مسلمانان در مقابل نیرنگ دشمنان شدند.

شهروندان یمنی در پایان این راهپیمایی اعتراضی با صدور بیانیه‌ای این اقدام را یک اقدام خصمانه در چارچوب سریال جنگ علیه اسلام و مسلمانان ارزیابی کرده و تاکید کردند که لابی صهیونیست در غرب پشت سوزاندن قرآن کریم و هتک حرمت آن قرار دارد.

یمنی‌ها با یادآوری جنایات آمریکا در سراسر جهان، تاکید کردند: آمریکا از طریق نفوذ لابی یهودی، شر را به جهان آورد و اینکه کشورهایی مدعی آزادی اجازه می‌دهند کتاب مقدس الهی را در ملأ عام و با حمایت پلیس به آتش بکشند موجب تعجب است.

در این بیانیه از رهبران غرب و جامعه غربی خواسته شده است تا خود را از دست صهیونیسم یهود رها کنند و از توهین به پیامبران و کتب الهی دست بردارند.

در بیانیه یمنی‌ها همچنین آمده است: خصومت‌های مکرر غرب علیه مقدسات اسلامی نشان دهنده ورشکستگی اخلاقی و سیاسی دولت‌های غربی است.

شهروندان معترض یمنی در ادامه از دولت سوئد خواستند که مسؤولیت تبعات اجازه سوزاندن قرآن را بر عهده گرفته و رسما از مسلمانان عذرخواهی کند.

بیانیه راهپیمایی صعده همچنین خواستار تحریم سوئد و اخراج سفیران آن از کشورهای اسلامی به دلیل رفتار جنایتکارانه علیه مقدسات اسلامی شد.

محمد جابر عوض، استاندار استان صعده نیز طی سخنرانی در این تظاهرات هتک حرمت به قرآن کریم تحت تدابیر امنیتی پلیس سوئد را تقبیح کرد.

وی دولت سوئد را مسؤول کامل پیامدهای این اقدام جنایتکارانه شنیع دانست و از مسلمانان و آزادگان جهان خواست تا علیه این اقدام جنایتکارانه راهپیمایی اعتراضی برگزار کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.