حمایت اردوغان از ایجاد «گذرگاه‌های بشردوستانه» برای درمان مجروحان جنگی

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که از سازماندهی گذرگاه‌های بشردوستانه جهت خارج‌سازی افراد مجروح از مناطق جنگی اوکراین و سایر مناطق حمایت می‌کند.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از خبرگزاری تاس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز چهارشنبه طی کنفرانس بین‌المللی "آینده حقوق بشر در قرن ۲۱" عنوان داشت: «شرف مالکوچ» رئیس سازمان بازرسی ترکیه چنین ابتکاری را برای افراد مجروح ارائه داد و ما نیز از این ابتکار حمایت می‌کنیم.

وی افزود: با این حال، چنین ابتکاری صرفا نباید برای وضعیت میان روسیه و اوکراین درنظر گرفته شود بلکه باید نسبت به تحولات در سوریه، لیبی و جمهوری آذربایجان نیز اتخاذ شود. ما می‌توانیم افراد مجروح را از این مناطق خارج کنیم، آن‌ها را تحت درمان قرار دهیم و سپس به خانه‌هایشان بازگردانیم.

به گفته اردوغان، این "وظیفه بشردوستانه" و همچنین "وظیفه اخلاقی ترکیه" است و آنکارا به مشارکت در چنین طرحی ادامه خواهد داد.

این رویداد حقوق بشری به میزبانی آنکارا، پایتخت ترکیه از تاریخ ۱۱ الی ۱۲ ژانویه برگزار می‌شود و نمایندگانی از ۴۱ کشور دنیا در آن شرکت می‌کنند. تاتیانا موسکالکووا، کمیسر عالی حقوق بشر روسیه در این نشست حضور داشته و او پیش از این، دیداری دوجانبه با دیمیتری لوبینتس، کمیسر حقوق بشر پارلمان اوکراین برگزار و در یک نشست سه‌جانبه با شرف مالکوچ شرکت کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.