عاملی: علم و فرهنگ به برنامه هفتم توسعه اضافه می‌شود

به گزارش گروه دانشگاه پایگاه خبری سیمای انرژی به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی،  سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حاشیه جلسه  شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جایگاه عظیم ملی و جهانی سردار سلیمانی بر کسی پوشیده نیست و سردار سلیمانی یک شخصیت مومن و حکیم و دوستدار مردم ایران  اسلامی و جهان اسلام و به نوعی می‌توان گفت او دلسوز همه بود، اظهار کرد: استثنائاً جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی در ساعت 10 صبح برگزار شد چرا که رئیس جمهور و اعضای شورا قصد داشتند در مراسم سالگرد سردار سلیمانی حاضر شوند.

 

وی افزود: دستور جلسه امروز بررسی سیاست‌ها و اولویت‌های فرهنگی اجتماعی و علم و فناوری برنامه توسعه هفتم بود. در برنامه توسعه هفتم 12 موضوع کلیدی پیش بینی شده که هر 12 موضوع در حوزه اقتصادی و زیربنایی است و حوزه فرهنگ اجتماعی و علم و فناوری در این موضوعات کلیدی نیامده است، این در حالی است که باید بر مبنای سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری ظرفیت بسیار خوبی برای حوزه فرهنگ و جامعه و علم و فناوری پیش بینی شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: دستور مذکور بر مبنای ماده 10 سند تحول که تاکید می‌کند: "شورای عالی انقلاب‌فرهنگی، اولویت‌ها و سیاست‌های فرهنگی، علمی، فناوری و نوآوری را حسب مورد جهت لحاظ در لوایح قانونی مربوط به برنامه و بودجه کشور، تصویب و به دولت اعلام می‌نماید. البته مصوبات شورای عالی لازم الاجرا است.

وی افزود: به این استناد در ماده واحده 7 بندی تنظیم شد که هم ناظر بر لحاظ موضوعای کلید حوزه فرهنگ، علم و فناوری و آموزش و پرورش بود و تکالیف را برای سایر احکام برنامه در خصوص لحاظ پیوست فرهنگی تعیین می‌کرد. همچنین سهم اثرگذاری را برای بودجه تحقیق و توسعه تعیین کرده است. در این جلسه این موضوع مورد تصویب و توافق قرار گرفت که علم و فرهنگ به موضوعات کلیدی برنامه هفتم توسعه اضافه شود و جزئیات ماده واحد به شورای معین واگذار شد که به بررسی و تصویب آن اقدام کند.

 عاملی ادامه داد: در جلسه امروز گزارشی درباره اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی با همکاری سازمان برنامه و بودجه در 10 کارگروه تدوین برنامه هفتم ارائه شد، بر اساس این گزارش، مطالعات عمیق دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره چالش‌ها و مشکلات کشور  در حوزه جامعه و فرهنگ انجام داده و بیش از 17 گزارش مهم در این خصوص تهیه شده است.

وی گفت: همچنین گزارشی از کمیسیون تدوین احکام برنامه هفتم توسعه در حوزه جامعه و فرهنگ در قالب 10 کارگروه به ریاست وزرای و روسای سازمان‌ها ارائه شد. لازبه به ذکر است که کمیته تلفیق حوزه فرهنگ در سال 98 در ستاد هماهنگی مهندسی فرهنگی مورد تصویب قرار گرفت که اعضاء آن دبیر شورا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و به ریاست دبیر شورا تشکیل می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در جلسه امروز گزارشی از سوی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه در شبکه‌های مجازی عنوان شده که سوالات امتحانات نهایی در اختیار دیگران قرار گرفته است، وزیر عنوان کرد که به هیچ وجه هیچ تقلبی در امتحانات نبوده است و امتحانات در سلامت برگزار شده و قبل از برگزاری لو رفتن سوالات وجود نداشته است. همچنین بازرسی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از شرایط برگزاری امتحانات، نیز نشان می‌دهد که امتحانات در کیفیت خوب برگزار شده است.

وی افزود: اگر سوالات بعد امتحان منتشر شده، در کنکور هم این اتفاق می‌افتد، چراکه افراد پس از دیدن سوالات می‌توانند آنها را منعکس کنند، سوالات امتحانات نهایی با کد مخصوص در جلسه امتحان باز می‌شود و هیچ کسی از سوالات اطلاعی ندارد مگر در جلسه امتحان.

عاملی ابراز امیدواری کرد که تجربه برگزاری کنکور دوبار در سال و تفکیک بین سئوالات تخصصی و عمومی و کیفیت بخشیدن و نقش دادن به سوابق تحصیلی در حوزه سئوالات عمومی منشاء  آموزش و پروش قوی‌تر با خروجی عمیق‌تر دانش‌آموزان شود و با کیفیت بهتری در ورودی دانشجویان کشور مواجه شویم.

انتهای پیام/
 

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.