استخراج داروها و سموم مختلف بدن با دستگاه ایران‌ساخت

ابوذر زارع؛ مدیر PMO مرکز تحقیقات پزشکی قانونی در گفت‌و‌گو با سرویس‌خبری اجتماعی پایگاه خبری سیمای انرژی اظهار کرد: مجموعه مرکز تحقیقات پزشکی قانونی یک مجموعه دانش‌بنیانی است که زیرمجموعه سازمان پزشکی قانونی کشور فعالیت می‌کند و وظیفه آن انجام پژوهش‌های کاربردی در حوزه پزشکی قانونی است که محصولات بسیار زیادی را در نمایشگاه‌های ایران‌ساخت ارائه کرده است.

وی تصریح کرد:‌ این مجموعه دانش‌بنیان، دستگا‌هی را با نام دستگاه هموژنایزر تولید کرده است که وظیفه هموژن کردن بافت‌های استخراج شده از بدن را برعهده دارد که شامل هم هموژن کردن و هم خُرد کردن برای استخراج داروها و سموم مختلفی است که در بدن وجود دارد.

زارع گفت: این دستگاه به صورت روتور استاتوری بوده و ثبت اختراع شده است و یوزر آن نیز ادارات پزشکی قانونی سراسر کشور است و قابلیت این را نیز دارد که در بقیه صنایع نیز از آن استفاده شود. قیمت این محصول کمتر از یک‌سوم نمونه‌های خارجی است.

به گزارش تسنیم، هموژناسیون صحیحِ نمونه‌های بیولوژیک و غیربیولوژیک از جمله مهم‌ترین اقدامات در استخراج، شناسایی داروها و سموم است. یکی از جدیدترین روش‌های هموژناسیون مکانیکال، روش روتور استاتور است که در آن تیغه برنده در پوشش استاتور مخفی می‌شود.

این روش از نظر ایمنی و کیفیت هموژناسیون، قابل مقایسه با متدهای تیغه‌ای نیست. مکانیسم کار دستگاه طوری است که علاوه بر هموژناسیون مکانیکال، پدیده کاویتاسیون نیز همانند روش اولتراسونیک به کیفیت هموژناسیون می‌افزاید. این دستگاه مشابه خارجی ندارد و دارای امتیاز ثبت اختراع است.

کاربردهای این دستگاه در صنایع غذایی، صنایع دفاعی، کارخانجات رنگ، صنایع داروسازی، صنایع آرایشی و بهداشتی، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی و کلیه آزمایشگاه‌های دانشگاهی است.

برخی از مزیت‌های این دستگاه نسبت به دستگاه‌های مشابه خارجی شامل هموژناسیون بهتر، داغ نکردن موتور، ایمنی بالاتر، دور بالای موتور، مقاوم در برابر زنگ‌زدگی، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش است.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دستگاه شامل: دارای قابلیت‌های کاری اتوماتیک، دستی و شستشو؛ حرکت رفت و برگشتی روتور در داخل ظرف نمونه؛ استفاده از سنسورهای نوری برای افزایش ایمنی؛ امکان تنظیم زمان، دور موتور، شیب شتاب؛ استفاده از پدیده کاویتاسیون؛ جلوگیری از انتشار آیروسل؛ کیفیت بالای هموژناسیون؛ دارای پردازنده مرکزی؛ دور موتور سه برابری؛ ایمنی بالای اپراتور؛ سرعت بالای کار و کاربری آسان است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.