شیوع مجدد کرونا بر واردات آلومینیوم چین تأثیر گذاشت

به گزارش پایگاه خبری سیمای انرژی، رویترز روز یکشنبه با استناد به داده‌های اداره کل گمرک چین گزارش داد که واردات آلومینیوم این کشور در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش شدید 35.7 درصدی نشان می‌دهد.

گفته می‌شود که این سقوط واردات به دلیل افزایش عرضه داخلی همراه با رکود تقاضا برای این فلز سبک در میان محدودیت‌های مرتبط با کووید-19 است.

بر اساس این گزارش، این کشور 255744 تن فلز اولیه و خام آلومینیوم و همچنین آلیاژ آن را وارد کرد. مجموع این واردات در دوره 11 ماهه نخست سال جاری میلادی 2.13 میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 28.2 درصد کاهش داشته است.

در همین حال، واردات بوکسیت، منبع اصلی سنگ معدن آلومینیوم، در نوامبر به 11.79 میلیون تن رسید که نسبت به رقم ثبت شده در اکتبر یعنی 8.98 میلیون تن 31.3 درصد و نسبت به رقم 7.7 میلیون تن در نوامبر 2022، 53.6 درصد افزایش نشان می‌دهد.

آخرین ارقام تولید این فلز در چین، حکایت از نهمین افزایش متوالی در ماه نوامبر داشت و در حالی به 3.41 میلیون تن رسید که کارخانه های ذوب این کشور تولید خود را به دنبال کاهش محدودیت های برق برای کاربران صنعتی در سال جاری افزایش دادند.

چین، بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم جهان، در 11 ماهه نخست سال جاری 36.77 میلیون تن تولید کرده است که نسبت به دوره مشابه در سال 2021 افزایش 3.9 درصدی را نشان می‌دهد.

بنا بر این گزارش، کاهش تقاضا برای فلز آلومینیوم عمدتاً به کاهش فعالیت در بخش‌های حمل‌ونقل، ساخت‌وساز و بسته‌بندی نسبت داده شده است.

با این حال، نشانه‌های کاهش محدودیت‌های مرتبط با شیوع کووید و آخرین تلاش‌های دولت برای احیای بخش املاک که با مشکل مواجه شده، اخیراً چشم‌انداز تقاضا برای فلزات صنعتی را بهتر کرده است. این امر در افزایش قیمت در ماه نوامبر منعکس شد.

پرمعامله ترین آلومینیوم در بورس آتی شانگهای به طور متوسط 18845 یوان (2703.42 دلار) در هر تن بود که نسبت به 17755 یوان در هر تن در ماه قبل که پایین‌ترین رقم در 19 ماه گذشته بود، افزایش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.