مردمی سازی پژوهش و شبکه سازی نخبگان، دستاورد ویژه نمایشگاه پژوهش

به گزارش سرویس‌خبری مهر، یعقوبعلی نظری ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار در جمع سرویس‌خبریان اظهار کرد: خوشبختانه در ۱۰ ماه گذشته، شاهد تحولی هستیم که با محوریت مردمی سازی پژوهش و شبکه سازی نخبگان صورت گرفته و در سایه آن، از یکسو مشارکت دانش آموزان و همه اقشار نخبگانی جامعه جذب شده و از سوی دیگر، شبکه منسجم و بهم پیوسته ای از پژوهشگران و اندیشمندان درحال تشکیل است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، از سیاست‌های جدید حمایتی استانداری در حوزه پژوهش خبر داد و گفت: چه با رویکردهای دینی و چه ملی، در هر شرایط حتی اگر بخواهیم براساس شعار سال هم حرکت کنیم، باید به دنبال دانش بنیان کردن تولید و اشتغال باشیم و برای تحقق این هدف هم چاره‌ای جز پژوهش نداریم.

وی افزود: اعتقاد ما این است که پژوهش همراه با عمل می‌تواند به اوج کارایی برسد. مثلاً در جریانی که کشاورزی، صنعتگری یا تحقیقات علوم انسانی صورت می‌گیرد، خط سیر پژوهش هم جاری باشد و پژوهشگران ما به موازات فعالان سایر عرصه‌ها، دستاوردهای خود را در اختیار قرار دهند و کاری کنند که چرخ صنعت، کشاورزی و دانش بهتر بچرخد.

نظری با اشاره تحول قابل توجه قرارگاه اقتصاد دانش بنیان استان از سال گذشته تاکنون خاطرنشان کرد: دبیر این قرارگاه، پارک علم و فناوری استان است و خوشبختانه در ۱۰ ماه گذشته، شاهد تحولی هستیم که با محوریت مردمی سازی پژوهش و شبکه سازی نخبگان صورت گرفته و در سایه آن، از یکسو مشارکت دانش آموزان و همه اقشار نخبگانی جامعه جذب شده و از سوی دیگر، شبکه منسجم و بهم پیوسته ای از پژوهشگران و اندیشمندان درحال تشکیل است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مردمی بودن، ذات نظام اسلامی است و در این شرایط، حتی اگر فردی در دورافتاده‌ترین روستاهای کشور دارای ایده و صاحب نظر باشد، شناسایی خواهد شد و موردرسیدگی، تکریم و توجه قرار می‌گیرد تا ایده او به فعلیت برسد.

وی تصریح کرد: نیازمندی‌ها و هزینه‌های مربوط به پژوهش بخشی از هزینه‌های اجرا است زیرا اگر پژوهش لازم، به موقع، خوب و کاربردی در مسیر کارهای اجرایی داشته باشیم حتماً هزینه‌های جاری و اجرایی ما کاهش پیدا خواهد کرد و زودتر و کیفی‌تر به نتیجه خواهیم رسید، در واقع پژوهش، هزینه‌های اجرایی را کاهش و کیفیت را افزایش می‌دهد.

نظری افزود: نمایشگاه‌های دانش بنیان نظیر نمایشگاه هفته پژوهش هم فرصت بهینه ای است که شرایط ویژه ای را برای همه ایجاد می‌کند و از بخش‌های خصوصی گرفته تا سازمان‌های حاکمیتی، همه از ابعاد مختلف پژوهش برای نفع گروهی خود استفاده می‌کنند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.