کاهش 60 درصدی وقوع سرقت مسلحانه از طلا‌فروشی‌ها

به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری سیمای انرژی، سردارمحمد قنبری؛ رئیس پلیس آگاهی فراجا، با تأکید بر اقدامات پیشگیرانه و ارتقاء آموزش‌ها و اقدامات بازدارنده از جرائم مختلف به‌ویژه سرقت از طلافروشی‌ها اظهار کرد: طلا‌فروشی‌ها باید به نکات و آموزش‌های پلیسی و همچنین اقدامات امنیتی توجه داشته باشند چرا که هر گونه سهل‌انگاری گریبانگیر خود آن‌ها خواهد شد.

وی در ادامه از کاهش 60 درصدی آمار وقوع سرقت مسلحانه طلا‌فروشی طی 3 سال گذشته خبر داد و افزود: در طول سال 1400 و 6 ماهه نخست سال جاری، درصد کشف این نوع پرونده‌ها بالاتر از شاخص 100 درصدی بوده است.

رئیس پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: از طرف دیگر افزایش آمار سرقت‌های نافرجام طلافروشی در طی این مدت خود موید اثربخش بودن حساسیت‌های ایجاد شده در زمینه رعایت تمهیدات و الزامات ایمنی، نظارت و تعامل سازنده رده‌های تخصصی فراجا در سطح صنوف طلا‌فروشی‌های سراسر کشور بوده است.

وی با بیان اینکه از 11 فقره سرقت مسلحانه نافرجام طلافروشی‌ها کارآگاهان موفق به کشف 6 پرونده و دستگیری و انهدام باند مجرمان شده‌اند، افزود: 4 فقره از این سرقت‌ها به دلیل اقدام به موقع از سیستم‌های ایمنی، سارقان موفق به انجام سرقت نشده‌اند.

سردار محمد قنبری خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت طلا در سال‌های اخیر و همچنین تحریک‌پذیری قیمت‌های موجود به دلیل عملکرد مناسب کارآگاهان پلیس آگاهی در حوزه برخورد و کشف این پرونده‌ها ریسک وقوع این سرقت‌ها بالا است.

وی همچنین گفت: طبق آمار‌های به دست آمده سهم وقوع سرقت مسلحانه از طلافروشی‌ها نسبت به کل سرقت‌های مسلحانه حدود 4 درصد می‌باشد که با وجود این سهم ناچیز، پی جویی این پرونده‌ها در اولویت ماموریت‌های پلیس مبارزه با جرایم جنایی است.

این مقام انتظامی همچنین خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده تجمیع طلافروشی در مجتمع‌های خاص، افزایش ضریب حفاظتی و فیزیکی مغازه‌ها از طریق نصب شیشه‌های ضد گلوله، به کارگیری نگهبانان مسلح، حضور محسوس عوامل انتظامی در مراکز حساس و مهم شهری از مهمترین روش‌های کاهش وقوع اینگونه از سرقت‌ها می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه در طول سال به صورت فصلی طرح شناسایی و دستگیری متهمان متواری جرایم جنایی به صورت هماهنگ در سطح کشور اجرا می‌شود، گفت: سهم دستگیری سرقت‌های مسلحانه طلافروشی طی سال 1400 و 6 ماهه نخست سال جاری 66 نفر و انهدام 12 باند حرفه‌ای سارقان مسلح بوده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.