اردوغان: ترکیه به گفت‌وگو با سوریه ادامه می‌دهد

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، آنکارا به گفت‌وگوهایش با سوریه در سطح آژانس‌های اطلاعاتی دو کشور ادامه می‌دهد.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: ما به تماس‌هایمان با سوریه در سطح آژانس‌های اطلاعاتی ادامه می‌دهیم و روسای این آژانس‌ها از دو کشور سوریه و ترکیه به بررسی هماهنگی‌های لازم در چارچوب نیازهای دو طرف می‌پردازند.

وی ادامه داد: گفت‌وگوها با هدف کوچک کردن تهدیدها علیه ترکیه از سوی گروه‌های تروریستی به ویژه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) ادامه دارد.

کالین افزود: آنکارا اقداماتش را با مسکو در جریان حمله هوایی در شمال سوریه و عراق هماهنگ کرده بود.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در گفت‌وگویی با شبکه خبری ای‌ هابر گفت: این موضوعات در مورد برنامه‌های ما برای عملیات هوایی مورد بحث قرار می‌گیرد. ما چگونه وارد حریم هوایی در تل رفعت شدیم؟ ما در این مورد با روسیه صحبت و اقدامات خود را هماهنگ کردیم. ما برنامه‌ریزی می‌کنیم، بحث می‌کنیم، به هماهنگی می‌پردازیم و عمل می‌کنیم.

از ۲۰ نوامبر ۲۰۲۲، ترکیه عملیات هوایی علیه پایگاه‌های شبه‌نظامیان یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی‌.پ.گ) و پ.ک.ک در شمال سوریه و عراق انجام داده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفته که این عملیات "موفق" بوده و احتمال انجام یک عملیات زمینی در آینده نزدیک را هم مطرح کرده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.