تأکید هیئت کنگره آمریکا بر انتخاب هر چه سریع‌تر رئیس‌جمهوری لبنان

یک هیئت از کنگره آمریکا در دیدار با مسئولان لبنانی بر اهمیت انتخاب هر چه سریعتر رئیس جمهوری جدید لبنان و تشکیل دولت جدید تأکید کرد.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از سایت العربی الجدید، هیئت کنگره آمریکا در دیدار با مسئولان ارشد لبنانی نسبت به پیامدهای خلأ در پست ریاست جمهوری در سایه بحران اقتصادی شدید در این کشور هشدار داد.

این هیئت با نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان دیدار و بر اهمیت انتخاب هرچه سریع‌تر رئیس جمهور جدید لبنان تأکید کرد.

این هیئت آمریکایی اعلام کرد: آمریکا از کشور و ملت لبنان حمایت می‌کند اما در مقابل از مسئولان لبنانی می‌خواهد اوضاع و مشکلات روزانه شهروندان لبنانی را در نظر گرفته و نزاع‌های خود را کنار بگذارند چرا که هرگونه تأخیر در انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت جدید پیامدهای اقتصادی و امنیتی منفی برای کشور دارد.

هیئت کنگره آمریکا بر اهمیت اجرای شروط توافق لبنان با صندوق پول بین‌المللی برای بهبود وضعیت اقتصادی لبنان و انجام اصلاحات تأکید و اعلام کرد: دولت آمریکا در مسئله انتخاب نامزد ریاست جمهوری لبنان مداخله نمی‌کند اما خواهان انتخاب هر چه سریعتر رئیس جمهوری است که بتواند ملت لبنان را متحد کرده و با طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای عبور از این بحران همکاری کند.

یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد: آمریکا از نهاد نظامی لبنان در سایه شرایط اقتصادی وخیم این کشور حمایت می‌کند و معتقد است که ارتش لبنان نقش اساسی را در حفظ امنیت و ثبات در این کشور ایفا می‌کند.

این هیئت به مقامات لبنانی توافق ترسیم مرزهای دریایی جنوبی را تبریک گفت و تأکید کرد: جهان در سال ۲۰۲۳ با چالش‌های زیادی و تأمین کمک‌ها مواجه است برای همین سیاستمداران لبنانی باید تلاش خود را برای بهبود وضعیت این کشور به کار گیرند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.