دعوت پادشاه عربستان از رئیس‌جمهوری عراق برای شرکت در اجلاس سران عرب

رئیس جمهور عراق از سوی پادشاه عربستان برای حضور در اجلاس سران کشورهای عربی و چین که قرار است ماه آتی میلادی در ریاض برگزار شود، دعوت شد.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از سایت خلیج آنلاین، دفتر اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، عبد اللطیف رشید، رئیس جمهور عراق در دیدار با عبد العزیز الشمری، سفیر عربستان در بغداد، دعوت‌نامه‌ای را از طرف سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان برای حضور در اجلاس آتی سران کشورهای عربی و چین در ریاض دریافت کرد.

طبق این بیانیه، رئیس جمهور عراق در دیدار با سفیر عربستان ضمن تاکید بر لزوم تقویت و توسعه همکاری‌های سازنده و مشارکت مثبت و میان دو کشور عراق و عربستان بر اساس منافع دو ملت گفت: از هیچ تلاشی برای تقویت روابط برادرانه و پیوندهای دوستی تاریخی دو کشور دریغ نخواهم کرد.

پادشاه عربستان پیشتر از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین و نواف الاحمد، امیر کویت برای حضور در اجلاس سران کشورهای عربی و چین و نیز اجلاس سران کشورهای حوزه خلیج فارس و چین دعوت کرده بود.

سرکنسول چین در دوبی نیز پنج‌شنبه گذشته اعلام کرده بود که عربستان اوایل دسامبر میزبان اجلاس سران کشورهای عربی و چین خواهد بود و هدف از این اجلاس تقویت همکاری‌ها میان دو طرف است.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان اکتبر اعلام کرد، سه اجلاس سران عربستان و چین، سران کشورهای حوزه خلیج فارس و چین و سران کشورهای عربی و چین در عربستان برگزار خواهد شد.

قرار است پیش از این اجلاس‌ها شی جینپینگ، رئیس جمهور چین  برای اولین بار از سال ۲۰۱۶ به عربستان سفر کند. روزنامه "وال استریت ژورنال" چاپ آمریکا اخیرا نوشت، رئیس جمهور چین هفته دوم دسامبر به عربستان سفر خواهد کرد.

سفر شی جینپینگ به عربستان در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی از اهمیت بالایی برخوردار است به ویژه که این سفر همزمان با اختلافات دو طرف سعودی و آمریکایی و جنگ روسیه-اوکراین انجام می‌شود.

روزنامه "گاردین" چاپ انگلیس هم ماه اوت به نقل از برخی منابع نوشت، رئیس جمهور چین که از سال ۲۰۱۶ به عربستان سفر نکرده، در سفر آتی خود به عربستان همانند دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مورد استقبال باشکوهی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.