فرمانده نیروی فضایی آمریکا: چین در حوزه فضا از ما جلو می‌زند

فرمانده نیروی فضایی آمریکا امروز (دوشنبه) گفت پیشرفت سریع توانایی‌های نظامی چین، خطرات فزاینده‌ای را برای برتری آمریکا در حوزه فضا ایجاد می‌کند.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از خبرگزاری رویترز، نینا آرماگنو، فرمانده نیروی فضایی ایالات متحده طی رویدادی در سیدنی که توسط یک موسسه استرالیایی-آمریکایی در زمینه تحقیقات سیاست استراتژیک برگزار شد، گفت: «فکر می‌کنم احتمال این وجود دارد که چینی‌ها قطعا از ما جلو بزنند. پیشرفت آن‌ها درخشان و سریع بوده است.»

آرماگنو افزود: «چین تنها کشوری است که قصد تغییر شکل نظم جهانی و قدرت اقتصادی، دیپلماتیک، نظامی و فناوری را دارد تا به هدفش برسد. علاوه بر روسیه، چین همچنین آزمایش‌های موشکی نسنجیده‌ای را انجام داده که خطرات و تهدیدات زیادی را در سال‌های اخیر در حوزه زباله‌های فضایی به همراه داشته است.»

تاکنون آمریکا و روسیه در حوزه فضا پیشتاز بوده‌اند و رقابتی با یکدیگر داشته‌اند اما طی سال‌های اخیر پکن پیشرفت‌های چشمگیری داشته که زنگ خطر را برای واشنگتن و سایر کشورهای غربی به صدا در آورده است. چین همچنین در حال توسعه نوعی فناوری با هدف استخراج سیارک‌ها برای منابع طبیعی است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.