تعجب خارجی ها از پیشرفت‌های علمی ایران خصوصا ربات جراحی

به گزارش سرویس‌خبری مهر، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی امروز در اختتامیه یازدهمین جشنواره دانشجویی بنیاد آموزش فناوری نانو گفت: یکی از مشکلات جامعه امروزی ما، دور کردن جوانان از مطالعات عمیق است.

وی ضمن تقدیر از ستاد نانو گفت: این ستاد توانسته در راستای تبدیل دانش به فناوری در بسیاری از حوزه‌ها اقدامات ارزنده ای انجام دهد.

رستمی به برخی از دستاوردهای موفق ستاد نانو اشاره کرد و گفت: بهتر بود دبیر ستاد نانو از تجربه رقابت ربات جراحی با ربات داوینچی و تعجب خارجیان نسبت به پیشرفت‌های علمی ایران سخن می‌گفت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: این دستاوردها حاصل در کنار هم قرار گرفتن مدیریت خوب و نیروی انسانی توانمند است.

وی با اشاره به افتخار آفرینی دانشگاه بعد از انقلاب گفت: حوزه پزشکی نمونه ای از این افتخارات است و شاهد بودیم که برخی از کشورها مترصد بودند تا با اعمال تحریم‌ها، این درخت تنومند را به زمین بیفکنند ولی با همت برخی از مجموعه‌های دانش بنیان امروزه توانستیم در 4 پلتفرم 6 واکسن را تولید کنیم به طوریکه این واکسن‌ها تنها واکسن کرونا نیستند بلکه واکسن آنفلوآنزا نیز است.

رستمی گفت: محققان کشور دستاوردهای ارزنده ای در حوزه‌های دفاعی، هسته‌ای و دارو سازی داشته اند که این همه موفقیت به دلیل در کنار هم قرار گرفتن دانشمندان و محققان بوده است.

وی اضافه کرد:کشورهای استعمارگر در هر برهه‌ای تلاش دارند تا کشورها را مستعمره خود کنند و به غارت مغزها و استعدادها آنها بپردازند.

رستمی با اشاره به حضور پررنگ دختران و بانوان در جشنواره دانشجویی نانو گفت: ما دانشمندان پیشرویی داریم که به دور از همه جریان‌های نا امید کننده و منحرف کننده، حرکت رو به جلویی را آغاز کرده‌اند.

منبع : مهر

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.