تأکید معاون پارلمان لبنان بر لزوم مذاکره جدی برای انتخاب رئیس‌جمهور آتی

معاون پارلمان لبنان بر لزوم مذاکره جدی و تفاهم درباره انتخاب رئیس جمهور آتی این کشور تأکید کرد.

به گزارش سیمای انرژی، الیاس بوصعب، معاون پارلمان لبنان در مصاحبه با المیادین گفت: توافق طائف به طور کامل اجرا نشده است و باید برخی شکاف‌ها در آن به ویژه درباره مهلت‌های تعیین شده در قانون اساسی اصلاح شود.

این سیاستمدار لبنانی افزود: تیم لبنانی وجود ندارد که برای انتخاب رئیس جمهور جدید اکثریت را داشته باشد. برای همین باید گروه‌های لبنانی به توافقی در این باره برسند. احتمالاً فشارهای داخلی و خارجی برای انتخاب رئیس جمهور اواخر سال میلادی جاری یا اوایل سال آتی به پایان برسد. ما باید برای مذاکرات جدی و تفاهم درباره شخصیت رئیس جمهور آتی لبنان تلاش کنیم. من از نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان می‌خواهم گروه‌های سیاسی را به مذاکره دعوت کند. رکود در موضوع انتخاب رئیس جمهور یک اشتباه بزرگ است به ویژه اینکه لبنان با اوضاع اقتصادی و امنیتی مناسبی مواجه است.

وی درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی گفت: شرکت توتال در حال بررسی خرید ابزارهای لازم برای حفاری است و احتمالاً از بهار شاهد روند استخراج گاز در بلوک شماره ۹ باشیم. ثبات در لبنان قبل از آغاز استخراج گاز ضروری است. کسی که از کارشکنی در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی بهره برد، اسرائیل بود چرا که با این مسئله زمان بیشتری را به دست آورد. لبنان درباره ترسیم مرزهای دریایی به تمام حقوق خود به ویژه در میدان قانا دست یافت. اسرائیل طی مذاکرات به دنبال به دست آوردن ثبات بود و کلید ثبات در دست لبنان بود. آمریکا و اروپا نیز به دنبال ثبات هستند و همکاری آمریکا از طریق آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی بر این اساس بود.

بوصعب گفت: وجود مقاومت که توازن را در مذاکرات با دشمن اسرائیلی ایجاد کرد به این مذاکرات سرعت بخشید.

وی گفت: لبنان باید مذاکرات با دمشق درباره ترسیم مرزهای دریایی را تکمیل کند.

ریاست جمهوری لبنان ماه میلادی گذشته اعلام کرد یک هیئت رسمی برای بررسی ترسیم مرزهای دریایی با سوریه به دمشق خواهد رفت اما این سفر هنوز انجام نشده است. لبنان و رژیم صهیونیستی ۲۹ اکتبر توافق ترسیم مرزهای دریایی را امضا کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.