ترکیه: سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ برای استفاده آماده است

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد، سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ خریداری شده از روسیه برای استفاده آماده است و اگر ترکیه تهدید شود، این پدافند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از خبرگزاری آناتولی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در جریان سخنرانی در کمیته برنامه‌ریزی و بودجه پارلمان در آنکارا گفت: سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ در محل مورد نظر مستقر شده و آماده استفاده است.

وی افزود: اگر هر گونه تهدیدی علیه ترکیه مشاهده شود، تصمیم خواهیم گرفت که کجا و چگونه از این پدافند استفاده کنیم.

آکار در پاسخ به سوالات مربوط به سامانه دفاع هوایی دور برد اس-۴۰۰ گفت: ما هیچ مشکلی با این پدافند نداریم.

وزیر دفاع ترکیه با اشاره به درخواست آنکارا از آمریکا برای سامانه‌های دفاع هوایی دور برد منطقه‌ای گفت: از آنجایی که آمریکا این سامانه‌ها را در اختیار ترکیه قرار نداد، ما اقدام به خریداری سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه کردیم.

در آوریل ۲۰۱۷ میلادی هنگامی که تلاش‌های متعدد ترکیه برای خریداری یک سامانه دفاع موشکی از آمریکا بی‌نتیجه ماند، آنکارا قراردادی با روسیه برای خریداری سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ امضا کرد.

مقامات آمریکایی ضمن مخالفت با این قرارداد، مدعی شدند که سامانه اس-۴۰۰ متناقض با سامانه‌های دفاع هوایی ناتو است.

با این حال، ترکیه تاکید کرد که سامانه‌های اس-۴۰۰ با سامانه‌های ناتو ادغام نخواهند شد و هیچ تهدیدی برای این ائتلاف یا تسلیحاتش نخواهند بود. آنکارا بارها پیشنهاد داده که یک کمیسیون برای شفاف‌سازی در مورد این موضوع تشکیل شود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.