روسیه و تاجیکستان سامانه دفاع هوایی مشترک ایجاد می‌کنند

سفیر روسیه در دوشنبه اعلام کرد، در حالی که اوضاع منطقه روز به روز ملتهب‌تر می‌شود، ایجاد یک سامانه دفاع هوایی منطقه‌ای مشترک میان روسیه و تاجیکستان امری ضروری است.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از خبرگزاری تاس، سمیون گریگوریف، سفیر روسیه در دوشنبه این اظهارات را در جریان تقدیم اعتبارنامه‌اش به امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان مطرح کرد.

وی در نخستین مصاحبه‌اش با خبرگزاری تاس گفت: چهارچوب قراردادی ایجاد یک سامانه دفاع هوایی مشترک توسط روسیه و تاجیکستان در حال حاضر موجود است. کشورهای ما موافقند که این همکاری به خاطر اوضاع منطقه و تشدید تنش‌های منطقه‌ای لازم و ضروری است.

گریگوریف افزود: این سامانه دفاع هوایی روسیه-تاجیکستان تحت نظارت وزارتخانه‌های دفاع هر دو کشور ایجاد خواهد شد.

ژنرال یوری گرخوف، معاون رئیس کمیته هماهنگی دفاع هوایی تحت شورای وزرای دفاع اتحادیه کشورهای مستقل همسود در آوریل سال جاری میلادی گفته بود، پیش‌نویس فهرست مقامات نظامی و مراکز فرماندهی یگان‌ها و تشکیلات نظامی اختصاص داده شده به این سامانه دفاع هوایی منطقه‌ای مشترک روسیه-تاجیکستان تهیه شده و در مرحله تایید در اداره دفاع هوایی منطقه نظامی مرکزی روسیه قرار دارد تا وارد مرحله اجرای توافق مربوط به سامانه‌های دفاع هوایی منطقه‌ای مشترک شود.

روسیه و تاجیکستان دسامبر ۲۰۲۱ توافقی را در رابطه با ایجاد یک سامانه دفاع هوایی مشترک امضا کردند. با توجه به اینکه روسیه و تاجیکستان مرز مشترکی ندارند، طرفین این توافق یک منطقه امنیتی مشترک مجزا را در منطقه در داخل مرزهای حریم هوایی و زمینی تاجیکستان تعیین خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.