عملیاتی شدن ساخت 20 هزار واحد مسکونی در تهران تا 2 ماه آینده

به گزارش سرویس‌خبری اجتماعی پایگاه خبری سیمای انرژی، آیین امضای 5 تفاهمنامه برای ساخت 150 هزار واحد مسکونی در تهران  با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سیدمهدی هدایت مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در سالن اجتماعات ساختمان شهرداری تهران برگزار شد.

سیدمهدی هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در این مراسم، گفت: تا امروز 15 فقره تفاهمنامه امضا کردیم که حدود 222 هزار واحد را شامل می‌شود و امروز نیز تفاهمنامه 150 هزار واحد مسکن را خواهیم داشت. در این تفاهم، سهم ارتش 15 هزار واحد، سپاه 20هزار، نیروی  انتظامی 5 هزار، شستا 5 هزار و برنا تهاتر 100 هزار واحد مسکونی است‌.

وی افزود: در شهرداری تهران قرارگاه جهادی مسکن ایجاد شده و سه راهبرد رفع موانع تولید مسکن و کاهش زمان صدور پروانه، ارائه بسته های تشویقی در بافت های فرسوده و جریان ساخت مسکن و نوسازی در این حوزه و  ورود شهرداری به بحث تولید مسکن را در پیش گرفتیم.

هدایت ادامه داد: از سال 84 تا این دوره مدیریت شهری، مجموعه سازمان نوسازی 5 هزار واحد مسکن را عملیاتی کرده بود اما در این دوره تا کنون 9 هزار واحد عملیاتی شده و تا دو ماه آینده 20 هزار واحد عملیاتی در سازمان خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان نوسازی اظهار کرد: در بحث معادل سازی از پروانه های در دست اقدام، نسبت به دوره گذشته حدود 54 درصد افزایش داشتیم و اگر قرارگاه جهادی مسکن نبود، 11 درصد افت صدور پروانه را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند که تولید مسکن در شهر تهران منجر به افزایش جمعیت می شود، توضیح داد: یک کار پژوهشی در سازمان انجام دادیم که مشخص شد از سال 85 تا 95 یک میلیون و 330 هزار پروانه در تهران صادر شده و افزایش جمعیت 832 هزار نفر بوده در حالیکه بر اساس نظر این افراد، می بایست بیش از 4 میلیون نفر افزایش جمعیت را شاهد باشیم.

به گفته هدایت؛ جمعیت 51 درصدی مستاجر در تهران هدف قرارگاه هستند تا مسکن باکیفیت و بر مبنای محله ایجاد کنیم و هفته های آینده با وزارت رفاه، ورزش و علوم تفاهم نامه‌هایی امضا می کنیم.

در ادامه این مراسم امیر سرتیپ حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش برای تامین مسکن کارکنان نیروهای مسلح پای کار آمده و حدود 80 هکتار زمین را در غرب و شرق تهران معرفی کرد و باید از شهرداری در این باره تشکر کرد؛ تکلیف شد که 15 هزار واحد را احداث کنیم و با این راهی که در بحث ساخت مسکن باز شده یقین دارم که تسهیل در کار ایجاد می‌شود.

همچنین سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز در این مراسم با بیان اینکه از شهردار ولایی و انقلابی که در ساخت مسکن یک نگاه ویژه‌ای را آغاز کردند  تشکر می‌کنم، عنوان کرد: در فراجا نسبت به نیروهای مسلح دیگر، از عقب‌ماندگی بیشتری در بحث منزل ملکی و سازمانی برخورداریم که با همراهی شهرداری دنبال این هستیم که در طول این پنج سال بر اساس تفاهم نامه، پنج هزار خانه ملکی برای پرسنل انتظامی تهران بزرگ و 3300 واحد سازمانی برای آنها فراهم کنیم و  آثار این خدمت ارتقای نظم و امنیت و ارائه خدمات بیشتر به مردم خواهد بود.

در ادامه محمدهادی احمدی شهردار منطقه 13 هم بیان کرد: منطقه 13 یکی از کوچکترین مناطق تهران است که با همراهی نیروهای مسلح راجع به یک‌سیزدهم مساحت آن تفاهم شده است؛  7 گذر در دوشان تپه و دو گذر در جنگ‌افزارسازی خواهیم داشت که باعث تحول در منطقه می‌شود.

وی افزود: در مجموع 61 هکتار به نفع مردم آزاد می شود و پیش‌بینی می کنیم که بوستان جنگ‌افزارسازی نیز به سال آینده برسد؛ همچنین با اداره برق تهران در میدان شهدا، مذاکرات اولیه را  داشتیم و به‌زودی فضای خوبی برای کارکنان برق تهران در این نقطه خواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.