عملکرد 102 درصدی تسهیلات تبصره 18 در دولت سیزدهم/ معطلی 300 روزه لایحه دو فوریتی دولت در مجلس

به گزارش پایگاه خبری سیمای انرژی، احسان خاندوزی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع سرویس خبریان در پاسخ به سوالی درباره موضع‌گیری رئیس مجلس درباره اجرای تبصره 18 قانون بودجه گفت : من دغدغه رئیس مجلس را در موضوع تسهیلات و اشتغالزایی درک می‌کنم اما بیش از یک سال است آقایانی که اهل خستگی و رودربایستی بودند، رفته‌اند. 

وی افزود: از موضع‌گیری رئیس مجلس تعجب کردم، به این جهت که دیوان محاسبات مجلس رسما اعلام کرد، در حالیکه تا سال 99 عملکرد تسهیلات تبصره 18، نزدیک 10 درصد بوده است ما در یک سال گذشته 102 درصد عملکرد تسهیلات تبصره 18 داشته ایم.

وی در ادامه گفت: یعنی از 18هزار میلیارد تومان مجموع بودجه‌ای که اختصاص پیدا کرده برای تسهیلات اشتغال‌زایی به دلیل اهرم کردن با منابع بانکی 46 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده و در مرحله نهایی قرار دارد که این در تاریخ عملکرد تسهیلات اشتغال‌زایی بی‌سابقه است.

وی گفت: صحبت‌های رئیس مجلس خیلی اظهارنظر تعجب برانگیزی برای بنده بود. امیدوارم دوستان به جای آنکه به القا اختلاف و تفرقه و دوگانگی بین دو قوا بپردازند، کمک کنند به کارهای عقب مانده‌ای که باید جلو رود.

 وزیر اقتصاد گفت: یک لایحه دو فوریتی در سال 1400 ارسال کردیم برای اصلاح قوانین مربوط به اموال تملیکی کشور که با دو فوریت در دولت به تصویب رسید، مطلع هستید دوفوریت یعنی تقاضای بررسی ظرف 72 ساعت، تا امروز که بیش از 300 روز گذشته است، هنوز همان لایحه دو فوریتی اعلام وصول نشده است و امیدواریم که حرکت‌ها بیشتر به سمت همگرایی برای حل مشکلات کشور باشد تا القاء اختلاف بین قوا.

اشاره وزیر به  لایحه «الحاق موادی به قانون تاسیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و اساسنامه»  بود که 28 آذر ماه 1400 تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.