امیر قطر: درگیری روسیه-اوکراین به اقتصاد جهانی آسیب زد/روی حل بحران‌ انرژی متمرکزیم

امیر قطر گفت: بحران روسیه-اوکراین به اقتصاد جهان و تجارت بین‌المللی خساراتی را وارد کرد، کشور ما شاهد رنسانسی قانونی بود و ما مجموعه‌ای از قوانین مهم را آماده کردیم. ما در سیاست خارجه‌مان به قوانین بین‌المللی و دیپلماسی پیشگیرانه برای جلوگیری از تشدید بحران‌ها پایبند هستیم.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر امروز (سه‌شنبه) در کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد: بحران روسیه-اوکراین به اقتصاد جهان و تجارت بین‌المللی خساراتی را وارد کرد، کشور ما شاهد رنسانسی قانونی بود و ما مجموعه‌ای از قوانین مهم را آماده کردیم.

تمیم بن حمد آل ثانی در ادامه تاکید کرد: ما دستاوردهایی در تقویت قوانین جهت اجرای عدالت داشتیم و اقدامات ما در حوزه توسعه بخش انرژی و حفظ محیط زیست ادامه خواهند داشت.

او همچنین گفت: در نیمه اول سال جاری میلادی با رشد ۷.۳ درصدی بخش غیرنفتی، تولید ناخالص داخلی ۴.۳ درصد افزایش داشت. قطر یک شریک قابل اعتماد در برقراری صلح و حمایت از ثبات است و ما با هماهنگی شرکایمان تمام تلاش خود را برای مقابله با بحران‌های انرژی در جهان می‌کنیم.

امیر قطر افزود: ما در سیاست خارجه‌مان به قوانین بین‌المللی و دیپلماسی پیشگیرانه برای جلوگیری از تشدید بحران‌ها پایبند هستیم.

تمیم بن حمد آل ثانی همچنین گفت: از زمانی که امتیاز میزبانی جام جهانی را گرفتیم، با حمله بی‌سابقه‌ای مواجه شده‌ایم و در ابتدا با این موضوع با حسن نیت برخورد کردیم. اما این حملات به قدری شدید شدند که برای برخی درباره دلایل و انگیزه‌های آن سوالاتی ایجاد شد. مسابقات جام جهانی که برای میزبانی آن آماده می‌شویم، یک رویداد تاریخی و انسانی بزرگ است، ما اقدامات متعددی را برای جلوگیری از تورم انجام دادیم و یک برنامه‌ یکپارچه ملی را برای حفظ منابع در پیش گرفتیم.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.