جنرال موتورز برای ارتش آمریکا باتری اولتیوم ساخت

به گزارش سیمای انرژی به نقل از تک آپدیت، باتری‌های اولتیوم از توانایی و استحکام بیشتری برای استفاده در وسایل نقلیه نظامی برقی برخوردارند.

باتری‌های التیوم که به طور اختصاصی توسط شرکت جنرال موتورز برای استفاده در وسایل نقلیه برقی تولید می‌شوند، به شکل ماژولار و در قالب سلول‌های بزرگ کیسه‌ای طراحی می‌شوند تا به راحتی به صورت افقی یا عمودی روی هم قرار بگیرند. ابعاد و تعداد سلول‌های این باتری‌ها نیز به راحتی قابل تغییر است تا نیازهای مختلف به سادگی برطرف شوند.

هر بسته این باتری مبتنی بر پلتفرم GM Ultimum بوده و برای استفاده در خودروهای مختلف به طور اختصاصی تولید می‌شود. سلول‌های این باتری‌ها را می‌توان برای انجام وظایف خاص نظامی به روز کرد. ارتش آمریکا می‌خواهد وسایل نقلیه برقی سبک و نیز سنگینی تولید کند تا در پادگان‌ها و محیط‌های عملیاتی مورد استفاده قرار گیرند.

کاهش انتشار دی اکسید کربن هدف دیگر استفاده از این باتری‌ها است. این اولین طرح از این نوع نیست که جنرال موتورز بر روی آن کار می‌کند. پیش از این، این شرکت با ارتش برای ساخت یک هامر برقی همکاری کرده بود. بنابراین می‌توان دید که خودروهای بدون آلایندگی ممکن است به زودی نه تنها در خیابان‌های شهر، بلکه در واحدهای نظامی نیز بیشتر و بیشتر هویدا شوند.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.