اژه‌ای: دشمن تمام توان و تجربه خود را تلفیق کرده تا در کشور ایجاد آشوب و اغتشاش کند

به گزارش سرویس‌خبری سیاسی پایگاه خبری سیمای انرژی، حجت‌الاسلام‌ محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در مراسم آغاز نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) گفت: آغاز این دوره با آغاز سالگرد امامت حضرت حجت قرین شده است امیدواریم که تمامی ما مورد عنایت حضرت بقیه الله قرار بگیریم. به فضل پروردگار و به شکرانه نعمتی که خداوند مقرر کرده و این توفیق را برای یکایک ما فراهم ساخته که بتوانیم از جایگاه‌های حقوقی مختلف این نظام به تحقق آرمان‌های الهی و تحقق عدالت کمک کنیم.

وی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام در هر دوره توانسته است به خوبی انجام وظیفه کند و با توجه به تجربیاتی که کسب کرده است می‌تواند بهتر از گذشته وظایف خود را انجام دهد. امیدواریم در این دوره نیز بتوانیم با استفاده از تجربیات گذشته قدم‌های بزرگتری را برداریم.

 اژه‌ای گفت: به عنوان فردی که حدود 15 سال عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هستم، اعلام می‌کنم شخصیت‌هایی که در مجمع حضور داشته‌اند هر کدام از آنها مسئولیت‌های بسیار مهمی را در طول دهه‌های گذشته تا به امروز عهده دار بودند، شخصیت‌های با تجربه، نخبه خیرخواهی و با گرایش های مختلفی بوده‌اند که نگاه تخصصی به مسائل داشتند.

رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: افراد با گرایش‌های مختلفی در مجمع حضور داشتند ولی زمانی که موضوعی مورد بحث قرار می‌گرفت، بدون توجه به گرایش‌های سیاسی به صورت تخصصی نظرات خود را بیان می‌کردند و این موضوع بر غنای این مجموعه افزوده بود.

وی افزود: همانطور که امام خمینی( ره) مکرر می‌فرمودند و مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند، مصلحت نظام از اهم امور است. رعایت مصالح و منافع نظام و ملت یکی از مسائل مهم در کشور است. باید براساس چهارچوبی که ولی امر مقرر فرمودند با آمادگی و مطالعه بیشتر در جلسات حاضر شویم و وظایف خود را انجام دهیم.

محسنی اژه‌ای با اشاره حوادث اخیر در کشور گفت: هر حادثه‌ای مختصات و مولفه‌هایی دارد. این حادثه نیز با حادثه‌های قبل مشترکاتی دارد و دارای یک سری مولفه‌های خاص نیز هست. در اینکه دشمن کینه توز، ضربت خورده و شکست خورده 40 سال گذشته، امروز بیش از گذشته شیطنت می‌کند و عصبانی است و بیش از گذشته تلاش می‌کند جای تردیدی نیست. دشمن هرچه در توان دارد به میدان آورده است. از اقدامات نرم، سخت و از مسائل تلفیقی استفاده میکند و از اینکه نتوانسته است از ایجاد، رشد و اقتدار این نظام جلوگیری کند عصبانی است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به وجه اشتراک این حادثه با حوادث گذشته گفت: دشمن با شکست‌های قبلی و تجربه‌ای که از قبل دارد تمام توان و تجربه خود را تلفیق کرده که امروز ایجاد آشوب و اغتشاش کند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.