رئیس شورای عالی سیاسی یمن: پذیرش این شکل آتش‌بس به معنای قبول تداوم جنگ و محاصره است

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با نماینده سازمان ملل در صنعا گفت، هدف دولت صنعا تحقق خواسته‌های ملت یمن از طریق صلح عادلانه و فراگیر است.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از المیادین، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به صنعا گفت: ظلمی که در نتیجه تجاوز و محاصره به ملت ما وارد شد در قیاس با مطالبات انسانی ساده آنها اعم از پرداخت حقوق همه کارکنان دولتی، مستمری بازنشستگان و لغو محاصره بسیار بزرگ است.

وی تصریح کرد: غارت ثروت حاکمیتی که می‌تواند پاسخگوی سال‌ها حقوق مردم باشد، از سوی متجاوزان و مزدوران آنها ادامه دارد که اگر اراده کشورهای متجاوز برای تداوم درد و رنج مردم یمن نبود، حل و فصل این پرونده را بسیار ساده می‌کرد.

المشاط افزود:  عدم کاهش رنج ملت یمن که عامدانه توسط متجاوزان ایجاد شده ، به این معناست که آنها مخالف آتش‌بس و تحقق خواسته‌های برحق ملت یمن هستند. کسی که مردم ما را از حق خود باز دارد، نباید از ما انتظار داشته باشد که به آنها گل بدهیم.

وی درباره پایبندی ائتلاف سعودی به شرایط آتش‌بس تاکید کرد: پرداخت حقوق همه کارکنان و مستمری بازنشستگان خواسته اصلی ملت یمن است. اگر این امر محقق نشود و مزایای آتش‌بس بهبود نیابد تمدید آن را نخواهیم پذیرفت.

المشاط خاطر نشان کرد:‌ پذیرش آتش‌بس به این شکل از سوی ما به معنای قبول ادامه جنگ و محاصره ملت عزیز یمن به روشی شدیدتر از جنگ نظامی است.

وی تصریح کرد: ما از کسی نخواستیم که در حق ملت یمن لطف کند، بلکه خواستار حق آنها در زمینه ثروت‌های نفتی، گازی و سایر ثروت‌ها و پرداخت حقوقشان از این منابع هستیم.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.