امام خامنه ای:حرکت نظامی دشمن خلاف انتظار نبود/ حقایق دفاع مقدس به گوش جوانان برسد

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری سیمای انرژی، در آستانه هفته دفاع مقدس، جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در ابتدای مراسم دیدار فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا با رهبر معظم انقلاب، پس از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید، صادق آهنگران به حماسه‌خوانی پرداخت. 

در ادامه سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن بیان سخنانی درباره دوران دفاع مقدس، گزارشی از برنامه‌های ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس را ارائه کرد.

گزیده ای از سخنان رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

* حقایقی که درباره دفاع مقدس ما به آن توجه داریم و بارها گفته‌ایم، امروز ادعا نیست؛ یک روزی ما ادعا میکردیم که قدرت های جهانی همه‌شان با ما می‌جنگیدند و این را می‌گفتیم؛ آن روز ادعای ما بود اما امروز اسناد و مدارک را خودشان منتشر می‌کنند و انسان سندها و اعترافات را می بیند و ادعای ما ثابت می‌شود.

* یک حقیقتی که می‌خواهم تاکید کنم این است که حمله نظام یه کشور غیر منتظره نبود؛ چرا؟ برای خاطر اینکه حمله را صدام کرد اما پشت سر صدام استکبار جهانی قرار داشت و بیشتر غرب و کفه دیگر رژیم شوروی و رژیم‌های شرقی تابع شوروی پشت صدام بودند؛ هم او را تشویق کردند این کار را بکند و هم خودش آماده این کار بود و چراغ سبر به وی نشان دادند و قول پشتیبانی دادند. پس طرف جنگ صرفاً ثدام و بعث عراق نبود بلکه استکبار جهانی و نظام سلطه بود.

* این انقلاب اسلامی صرفا این نبود که یک شکست سیاسی مقطعی به آمریکا و استکبار وارد کند؛ آن روز در دنیا دولت ها و ملت ها یا وابسته به آن جناح بودند یا این جناح؛ وابستگی ها مختلف بود اما عمومی بود.

* اینکه یک ملتی بایستد و مستقل از مجموعه امپراتوری نظام سلطه سینه سپر کند و حرف خودش را بزند و پیام نویی بدهد قابل تحمل نبود. اینکه یک ملتی از امریکا نترسد و از قدرت نظامی و سیاسی و اقتصادی حاکم بر دنیا بیمناک نباشد؟، قابل تحمل نبود. آن هم نظامی که در جایی برپا شده که نقطه امید و طمع‌ورزی یکی از دو قدرت بوده است.

جنگ نظامی قادعتاً باید از طرف یک همسایه انجام می‌شد و آن همسایه را پیدا کردند؛ یک دیوانه قدرت و جاه طلب را واردار و تحریک به جنگ کردند. این حرکت نظامی خلاف انتظار نبود و باید قاعدتاً اتفاق می‌افتاد.

من آن زمان در وزارت دفاع بودم و با مسئولان نظامی صحبت می‌کردیم، حدس‌هایی می‌زدند اما مجموعه انقلابیون باور نمی‌کردند حمله جدی اتفاق بیفتد؛ درگیری‌های مرزی بود اما حمله اینگونه را ملتفت نمی‌شدیم اما افراد با تجربه می‌دانستند این اتفاق می‌افتاد. احمد سکوتوره از شخصیت های برجسته آفریقا در راس هیئتی برای آتش بس در سالهای ابتدای جنگ آمده بودند ، به من گفت که این جنگ ناگزیر بود چراکه هر انقلابی را نتوانند ساقط کنند، نهایتش یک چنین جنگی است. به تعبیر او امپرایلیزم یا به تعبیر ما استکبار، دست بردار نیستو این جنگ را دنبال می‌کند.

این خبر در حال تکمیل است....

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.