هشدار سفیر آمریکا در ژاپن نسبت به تهدید و فشار اقتصادی چین

سفیر آمریکا در ژاپن در مصاحبه‌ای گفت، ایالات متحده با ژاپن و دیگر کشورهای همفکر به منظور مقابله با تلاش‌های چین در استفاده از قدرت اقتصادی‌اش برای ایجاد تغییر سیاسی در سراسر جهان در حال همکاری است.

به گزارش سیمای انرژی، رام امانوئل، سفیر آمریکا در ژاپن که پیشتر شهردار شیکاگو و رئیس دفتر باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین‌ آمریکا بوده در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس به مساله "دیپلماسی تجاری" اشاره کرد؛ ایده‌ای که ایالات متحده و ژاپن در میان نگرانی‌های ناشی از همه‌گیری کرونا، جنگ در اوکراین و اجبار اقتصادی چین، برای تجارت با یکدیگر و با کشورهای امن و باثبات مشابه مشتاق‌تر خواهند بود.

وی در ادامه این مصاحبه افزود: وقتی صحبت از سرقت مالکیت معنوی، تهدید و فشار و وابستگی به وام‌های چینی به میان می‌آید باید به این نکته اشاره کنیم که ما نمی‌ترسیم و به همکاری با یکدیگر و کشورهای همسو ادامه می‌دهیم.

امانوئل که در ژانویه ۲۰۲۲ وارد ژاپن شد به یکسری مثال و نمونه از "اجبار و تهدید" چین اشاره کرد که گریبان ژاپن، کره جنوبی،‌ یکسری از کشورهای اروپایی، استرالیا و جنوب شرق آسیا را گرفته است.

وی ادامه داد، یافتن راه‌هایی برای همکاری بین آمریکا و ژاپن در مواجهه و ایستادگی در برابر تهدید اقتصادی چین یکی از نخستین مسائلی است که با وزیر امور خارجه ژاپن مطرح کرده است.

ژاپن نگرانی عمیق خود را درباره افزایش فعالیت‌های چین در دریاهای منطقه از جمله در نزدیکی جزیره تحت کنترل توکیو مورد ادعای چین مطرح کرده است.

سفیر آمریکا در توکیو همچنین تعهد فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن را در افزایش چشمگیر بوده دفاعی این کشور و ظرفیت‌های نظامی آن مورد قدردانی قرار داد و افزود: نخست وزیر ژاپن به گوشه و کنار نگاه کرد و متوجه شد که در این منطقه و جهان چه اتفاقی می‌افتد و به این نتیجه رسید که ژاپن باید به شیوه‌هایی که در گذشته انجام نداده، قدم بردارد.

رام امانوئل همچنین به فرصت‌های اقتصادی برای ژاپن و آمریکا در حوزه باتری‌های خودرهای برقی،‌ انرژی، تحقیقات جدید و فناوری در راکتورهای هسته‌ای کوچک مدولار، فناوری هوایی و نیمه رساناها اشاره کرد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.