استفاده از ۲۲۴ قلم کالای اساسی ساخت داخل از سوی منطقه ۶ عملیات انتقال گاز

به گزارش سیمای انرژی به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا عربلو در این باره گفت: این منطقه در عرصه خودکفایی و قطع وابستگی از کشورهای سازنده و تأمین‌کننده اقلام، تجهیزات، قطعات با اتکال به دانش و تخصص کارشناسان و مهندسان خود و با  به‌کار بردن روش‌های مختلف، عملکرد بسیار خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه برخی از این روش‌ها شامل مهندسی معکوس، بومی‌سازی و جایگزینی اقلام موجود در بازار به جای اقلام اصلی و خارجی است، افزود: همچنین ساخت و تولید قطعات و تجهیزات توسط کارشناسان مجرب، متخصص و متعهد منطقه ۶ عملیات انتقال گاز با کمک و همفکری شرکت‌های توانمند و دانش‌بنیان در بسیاری از بخش‌ها به‌ویژه واحدهای عملیاتی مانند ایستگاه‌های تقویت فشار گاز و خطوط لوله انتقال در سال‌های اخیر نیز به بحث خودکفایی در این منطقه کمک قابل توجهی کرده است.

>>> بیشتر بخوانید؛

مقدار انتقال روزانه گاز کشور به بیش از ۸۸۰ میلیون مترمکعب می‌رسد

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز درباره خطوط لوله فشار قوی گاز در این منطقه اظهار کرد: اکنون ۳ هزار و ۸۶۳ کیلومتر خطوط لوله فشار قوی گاز در استان‌های زیر پوشش این منطقه وجود دارد که با توجه به چشم‌انداز شرکت ملی گاز ایران همسو با توسعه پایدار در استان سیستان و بلوچستان و انتقال گاز به همه مناطق شهری، روستایی و صنعتی این استان و توسعه خطوط لوله گاز در جنوب استان کرمان، امسال ۹۷۵ کیلومتر به خطوط لوله انتقال گاز در این منطقه افزوده می‌شود.

عربلو ادامه داد: این در حالی است که در سال ۱۴۰۰، حجم انتقال گاز ۲۰ میلیارد و ۳۴ میلیون مترمکعب بود که در مقایسه با سال پیش از آن، افزایش بیش از ۹ درصدی را در مقدار انتقال گاز نشان می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به سهم ۷۵ درصدی تولیدکنندگان کالاهای داخلی از این منطقه از گسترش و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال گاز در جنوب و جنوب شرق کشور در وسیع‌ترین منطقه عملیاتی انتقال گاز خبر داد.

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز در پایان به بعضی فعالیت‌ها و اقدام‌های شاخص سال ۱۴۰۰ در این منطقه برای رسیدن به این خودکفایی که امسال نیز تداوم دارد اشاره کرد و گفت: تهیه، نصب و راه‌اندازی صاعقه‌گیرهای تأسیسات تقویت فشار گاز تنگ نی، احداث ابنیه فنی خط لوله هفتم سراسری، اورهال دو دستگاه توربین گازی و... از جمله اقدام‌های این منطقه در سال ۱۴۰۰ بوده است.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.