توسعه فناوری‌های پزشکی در کشور شتاب گرفت

به گزارش پایگاه خبری سیمای انرژی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، خط تولید کیت‌های تشخیص پزشکی ایران ساخت به روش «کمی لومینسانس» گشایش یافت تا کشور از واردات این محصول بی نیاز شود.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری در ایین رونمایی از این خط تولید با بیان این‌ که اکنون به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت، بخش قابل توجهی از نیازهای کشور در حوزه تشخیص و درمان با تجهیزات و محصولات ایران‌ساخت تامین می‌شود، ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور در حوزه سلامت به ویژه دوران اوج کرونا، برخورداری از تجهیزات آزمایشگاهی و کیت های تشخیصی بود که خوشبختانه با ورود به موقع شرکت‌های‌ دانش‌بنیان این چالش رفع شد.

وی با بیان این‌که شیوع کرونا در کشور مسیری را گشود تا به حوزه آزمایشگاهی و به طور خاص کیت‌های تشخیص توجه جدی شود، ادامه داد: بیش از ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری های تشخیص پزشکی فعال هستند که شیوع کرونا زمینه شکوفایی بخش قابل توجهی از آن ها و پیشرفت کشور در این حوزه را فراهم کرد.

ستاری با بیان این‌که یک شرکت دانش‌بنیان در حال حاضر ۱۶ کیت جدید را به بازار عرصه کرده است ادامه داد: در ادامه مسیر فعالیت این شرکت و با حمایت شتابدهنده ای در این حوزه از نوآوری ها، ۴۰ کیت را ارایه خواهند کرد که همین ۱۶ کیت، ۹۰ درصد نیاز بازار را تامین می‌کند.

به گفته ستاری، توسعه این محصولات و افتتاح خط تولید مقدمه ای است برای شکستن موانع و با مشاهده موفقیت های این شتابدهنده قطعا شرکت های بیش تری به این حوزه ورود پیدا می کنند.

وی با اشاره به حمایت های بازارسازی و خرید از محصولات ایران ساخت برای رونق این شرکت‌ها گفت: خوشبختانه یک فرهنگ عمومی ایجاد شده که توسعه شرکت های دانش بنیان را با سرمایه گذاری بخش خصوصی براهم خواهد کرد. همچنین از آغاز سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، آیین نامه های اجرایی با وزارتخانه های مختلف تدوین و تصویب شدا است که بخش مهمی از این آیین نامه‌ها توجه به بازدرسازی محصولات ایران ساخت است.

معاون علمی و فناوری، با اشاره به قانون جهش تولید دانش بنیان گفت: خوشبختانه این قانون با پیگیری های معاونت علمی و فناوری و نمایندگان مجلس، پس از ۳ سال کار مستمر به تصویب رسید و آینده کشور را در حوزه اقتصاد دانش بنیان ترسیم می‌کند.

برچسب ها :

توسعه فناوری پزشکی

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.