بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از دستاوردهای حوزه لیزر

به گزارش پایگاه خبری سیمای انرژی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهورو رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از تازه ترین دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حوزه لیزر، اپتیک و فتونیک رونمایی و بازدید کردند.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوردر آیین رونمایی از دستاوردهای مرکز نوآوری لیزر گفت: هزینه‌ها برای فناورانی که می‌خواهند در حوزه لیزر، اپتیک و فتونیک فعالیت کنند بسیار بالا است و این شرکت‌ها نیازمند تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته، حمایت های مالی و مشاوره هستند. این مرکز نوآوری می تواند با ارائه امکانات، زیرساخت‌ها و خدمات لازم، زمینه ساز توسعه محصولات دانش‌بنیان ایران ساخت در حوزه لیزر شوند.

ستاری ادامه داد: شرکت هایی که در حوزه تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، فناوری اطلاعات و سایر حوزه ها کار می‌کنند متقاضی و مخاطب محصولات خروجی این شتاب دهنده و مرکز نوآوری هستند.

به گزارش مهر، مرکز نوآوری لیزر، در قالب شتاب‌دهنده تخصصی لیزرپورت، حمایت از فناوری‌ و نوآوری در حوزه‌هایی لیزر، اپتیک و فتونیک را در دستور کار دارد. این مرکز نوآوری، ضمن حمایت‌های زیرساختی، مشاوره تخصصی، فضای استقرار، حمایت‌های مالی و زمینه را برای ایجاد شرکت های فناور و دانش بنیان لیزر فراهم می کند.

با توجه به هزینه های بالای تجهیزات پیشرفته لیزر، ضرورت حمایت از فعالان فناور را ایجاب می کند و بر همین اساس این مرکز نوآوری، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایده‌های نوآورانه پس از ارائه به این مرکز نوآوری، داوری شده و پس از پذیرش، از خدمات استقرار، تجهیزات آزمایشگاهی، حمایت مالی، مشاوره ای و بازار از مرحله ایده تا تولید محصول اولیه بهره می برند.
برخی از شرکت‌های مستقر در مرکز نوآوری لیزر، محصولات حوزه طیف سنجی، دسته بندی، شناسایی عناصر به کمک لیزر، لرزه نگارهای لیزری، آنژیوگرافی حین عمل به صورت غیر تهاجمی و عدم تماس با بدن بیمار، سامانه نوردهی مصنوعی محصولات زراعی، با قابلیت کنترل طیف اپتیکی نوردهی کامل در محدوده فرابنفش و فروسرخ و دستگاه تعیین جنسیت تخم مرغ که ایران را در شمار سه کشور دارنده این فناوری است و تلفات جوجه ها را کاهش می‌دهد، تولید کرده اند.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.