شورای همکاری خلیج فارس خواستار بازخواست عاملان ترور ابو عاقله شد/هاآرتص: تحقیقی در کار نیست

شورای همکاری خلیج فارس ترور شیرین ابوعاقله، سرویس‌خبری فلسطینی و زخمی شدن یک سرویس‌خبری دیگر در نزدیکی اردوگاه "جنین" توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در حین ماموریتشان را محکوم کرد.

به گزارش سیمای انرژی، به نقل از خبرگزاری فلسطینی "سما"، شورای همکاری خلیج فارس در پایان صد و پنجاه و دومین دور نشست این شورا در شهر ریاض با صدور بیانیه‌ای از جامعه جهانی خواست تا از عاملان ارتکاب این جنایت شنیع تحقیق و بازجویی شود و مسئولان آن در مقابل طرف‌های عدالت بین‌المللی تحت پیگرد قرار بگیرند.

از سوی دیگر، شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد، شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی فلسطینی ناقض قوانین بین‌المللی است و به صورت مستقیم راهکار تشکیل دو کشوری را تهدید و مانع تلاش‌ها برای برقراری صلح می‌شود.

این شورا از اقدام جهانی برای مقابله با سیاست‌ها و اقدامات غیرقانونی اسرائیلی در شهر قدس اشغالی استقبال کرد.

شورای همکاری خلیج فارس در پایان بر مخالفت خود با تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت قانونی و تاریخی مسجد الاقصی و هرگونه تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی آن تاکید کرد.

صد و پنجاه و دومین دور این نشست همزمان با سفر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به عربستان برگزار شد و فعالیت‌های مربوط به این نشست با ریاست فیصل بن فرحان بن عبد الله آل سعود، وزیر خارجه و رئیس دوره کنونی و با مشارکت نایف فلاح مبارک الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس انجام شد.

شیرین ابو عاقله توسط نظامیان اسرائیلی در جریان پوشش خبری حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به اردوگاه "جنین" واقع در شمال کرانه باختری هدف گلوله صهیونیست‌ها قرار گرفت. اسرائیل با رد این اتهام، مدعی است که کشته شدن وی احتمالا یا توسط فلسطینیان صورت گرفته یا اینکه شلیک‌های پراکنده و بدون هدف یکی از نیروها موجب کشته شدن وی شده است.

در همین زمینه روزنامه عبری زبان "هاآرتص" نوشت، ارتش اسراییل در خصوص قتل شیرین ابو عاقله تحقیق نخواهد کرد زیرا معتقد است"هیچ شک و شبهه‌ای نسبت به اینکه نیروهای ارتش جنایتی را مرتکب شده باشند، وجود ندارد."

این روزنامه عبری زبان همچنین فاش کرد، ارتش اسرائیل عقیده دارد که بازجویی نیروهای این ارتش باعث ایجاد بحث و جدل در ارتش و جامعه اسرائیلی خواهد شد.

انتهای پیام

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.