بزرگترین خودروساز ژاپن تولید خود را در ماه ژوئن دوباره کاهش می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری سیمای انرژی به نقل از رویترز، شرکت تویوتا موتور در اقدامی که نشان دهنده تأثیر بحران زنجیره تامین و محدودیت‌های کرونایی در چین بود، روز جمعه برای دومین بار طی هفته جاری میلادی اعلام کرد تولید جهانی خود را در ماه ژوئن کاهش خواهد داد.

تولید خودروسازان جهانی به دلیل کمبود ریزتراشه و همچنین قرنطینه‌های مربوط به بیماری کووید-19 در چین به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.

کاهش تولید خودروهای تویوتا که زنگ خطری برای این شرکت ژاپن تلقی می شود یک روز پس از آن صورت می گیرد که داده‌ها نشان داد فروش خودرو در چین، اروپا و ایالات متحده همچنان ضعیف است.

بزرگترین خودروساز ژاپن اعلام کرد که اکنون به دلیل قرنطینه در شانگهای انتظار می رود حدود 50000 خودرو کمتر در ژوئن تولید کند که در مجموع تعداد خودروهای تولیدی را به حدود 800000 دستگاه می‌رساند.

این شرکت قبلاً برنامه خود را برای همان ماه در روز سه شنبه 100000 دستگاه کاهش داده بود و دلیل آن کمبود ریزتراشه عنوان شد.

به گفته تویوتا، این احتمال وجود دارد که این شرکت بتواند برنامه تولید سالانه 9.7 میلیون خودروی خود را کاهش دهد.

در این بیانیه آمده است: به دلیل ادامه قرنطینه در شانگهای، برآورد وضعیت فعلی تامین قطعات بسیار دشوار است.

این عدم اطمینان در مورد قطعات یکی از گلایه‌های همیشگی خودروسازان، هم در ژاپن و هم در دیگر کشورها بوده است.

به گفته تحلیلگران، با توجه به اینکه چین هم بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان و هم یک غول تولیدی محسوب می‌شود، قرنطینه‌های موجود در آنجا پیامدهایی هم بر عرضه و هم بر تقاضا دارد.

تویوتا اعلام کرد که مدل‌های کرولا، راوفور، پریوس و فوررانر از جمله مدل‌هایی هستند که تحت تأثیر برنامه توقف تولید قرار خواهند گرفت.

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.