شافعی مطرح کرد؛ کمک به بازسازی زیرساخت‌های سوریه از اولویت‌های جدی بخش خصوصی ایران

به گزارش سرویس خبری اقتصادی پایگاه خبری سیمای انرژی، غلامحسین شافعی ریاست اتاق بازرگانی ایران در نشست توسعه همکاری ایران و سوریه در اتاق بازرگانی ایران، اظهار کرد: در حال حاضر ما شاهد یک رابطه عمیق بین ایران و سوریه هستیم و سعی ما بر این است که این رابطه حسنه از سطح دولت ها به بخش خصوصی منتقل شود.

وی افزود: همایش امروز در راستای ارتقای سطح روابط اقتصادی فی مابین است چرا که این روابط بسیار باید گسترده تر شود. در این راستا حمایت دولت دو کشور در زمینه های بانکی و حمل و نقل و گمرکی و تجارت ازاد همگام با تجار و بخش خصوصی دوکشور نیاز است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: این نشست بیانگر این است که اشتیاق واقعی بازرگانان و سایر تجار و صنعت ایران و سوریه را برای همکاری گسترده نشان دهد.

شافعی با بیان اینکه در فاز اول برای رسیدن به مبادلات تجاری در ابعاد بیش از یک میلیارد دلار در سال، نیازمند همکاری بخش خصوصی ایران و سوریه است گفت: اولین اولویت قطعا کمک به بازسازی سوریه است که علاقه‌مندیم شرکت های ایرانی در این حوزه فعالیت کنند، حوزه بعدی انتقال دانش صنایع و کشاورزی بین دو کشور هستند.

اتاق بازرگانی دو کشور در توسعه مبادلات بسیار نقش اساسی دارند

وی افزود: با توجه به تجارب ایران در بخش کشاورزی و با عنایت به زمین‌های حاصلخیز سوریه پیشنهاد می‌کنم که همکاری در بخش کشاورزی و کشت فرازمینی با استفاده از تکنولوژی و ماشین الات و استفاده از منابع سوریه صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: برگزاری سمینارها و نمایشگاه‌های مختلف برای آشنایی بازرگانان دو کشور زمینه‌ساز افزایش همکاری تجار و بازرگانان دو‌ کشور است که باید افزایش پیدا کند.

شافعی تصریح کرد: بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل خود را به جهت همکاری در رابطه با بازسازی زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌های عمرانی (ساخت و ساز، صنایع تولیدی، آب و فاضلاب و انرژی و …) را اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.