آئین‌نامه مجلس برای ارائه طرح‌های نمایندگان تغییر می‌کند/روش ارائه طرح‌ها آسان است

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سرویس‌خبری پارلمانی پایگاه خبری سیمای انرژی، با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب در دیدار اخیر با نمایندگان، گفت: یکی از رهنودهای که رهبر انقلاب به نمایندگان داشتند درباره ارائه طرح‌ها از سوی وکلای ملت بود.

وی با بیان اینکه بیشتر طرح‌های که از سوی نمایندگان ارائه می‌شود به این دلیل است که در سنوات گذشته دولت‌ها کمتر درباره خلاءهای قانونی لایحه به مجلس ارائه می‌کردند، افزود:البته اینکه چرا در مجلس یازدهم تعداد طرح‌های ارائه شده از سوی نمایندگان افزایش پیدا کرده است از دو جهت قابل بررسی است اول اینکه مشکلات جامعه و مراجعات و انتظار مردم بیشتر شده است و دلیل دوم این است که شرایط ثبت طرح‌ها خیلی آسان شده است.

نماینده شاهین ‌شهر در مجلس ادامه داد: پیش از این اگر نماینده‌ای طرحی مدنظر داشت باید آن را می‌نوشت و به تک‌تک نمایندگان مراجعه می‌کرد و برای آن موضوع امضاء جمع‌آوری می‌کرد که کار نسبتاً سختی بود اما در مجلس یازدهم با سیستمی شدن ثبت طرح‌ها قدری روش ارائه طرح‌ها آسان‌تر شده و باعث افزایش طرح‌ها در مجلس شده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: پس از بازگشت نمایندگان از حوزه‌های انتخابیه خود در هیئت‌رئیسه مجلس جلسه‌ای را درباره تحقق رهنمودهای رهبر انقلاب خواهیم داشت که قطعا یکی از موضوعوعاتی که در آن جلسه بررسی خواهد شد بحث نحوه ارائه طرح‌ها از سوی نمایندگان خواهد بود.

حاجی‌دلیگانی با تاکید براینکه برای اصلاح روند ارائه طرح‌ها از سوی نمایندگان نیز باید آئین‌نامه داخلی مجلس را تغییر دهیم، اظهار کرد: قطعاً این موضوع نیز در کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس بررسی خواهد شد و آئین‌نامه داخلی مجلس در این زمینه تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام/

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.