یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی و تبدیل قدس به پادگان نظامی

در حالی که ساکنان اراضی اشغالی در حال سپری کردن تعطیلات عید «پسح» هستند، شهرک نشینان یهود با حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش بردند.

به گزارش سیمای انرژی، شهرک‌نشینان صبح امروز(سه شنبه) همراه با یهودا گلیک، عضو سابق کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) و خاخام افراطی در این یورش‌ها شرکت کردند.

طبق گزارش الجزیره، پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای زیادی را در قدس و اطراف مسجد الاقصی مستقر کردند.

اداره اوقاف اسلامی در بیت المقدس گفت که شهرک نشینان در قالب گروه‌هایی به محوطه مسجد الاقصی یورش بردند که گشت‌های تحریک آمیزی در صحن‌های مسجد الاقصی از جمله ارائه توضیحاتی در مورد «هیکل ادعایی» و آیین‌های تلمودی انجام دادند.

گروه‌هایی از شهرک‌نشینان صبح روز سه‌شنبه، در اولین روز از عید «پسح» یهودیان، در میان حضور شدید نیروهای اشغالگر، از سمت باب المغاربه به صحن‌های مسجد الاقصی یورش بردند.

خاخام یهودا گلیک اولین گروهی را که به مسجد الاقصی هجوم بردند و شامل ۸۵ شهرک نشین بودند را اعلام کرد.

نیروهای اشغالگر ده‌ها مانع آهنی در خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به شهر قدیم قدس و مسجد الاقصی ایجاد کردند و فلسطینی‌ها را نگه می‌داشتند و هویت و وسایل آنها را بررسی می‌کردند.

در سایه استقرار گسترده سربازان اشغالگر در سراسر شهر قدس اشغالی و تبدیل آن به یک پادگان نظامی بسته، مقامات اشغالگر تمامی راه‌ها و مسیرهای منتهی به شهر قدیم بیت المقدس و درهای مسجد الاقصی را بستند.

اشغالگران بیت المقدس را به یک پادگان نظامی تبدیل و ده‌ها پست بازرسی در شهر قدیمی و الاقصی ایجاد کرده‌اند، زیرا نیروهای ویژه و پلیس اسرائیل مستقر در آنجا هستند.

گروه‌های موسوم به «هیکل» خواستار تهاجمات گسترده و تلاش برای آوردن «قربانی‌های عید پسح» به مسجد الاقصی برای جشن «پسح» یهودیان شدند که از روز سه شنبه آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

۱۵ خاخام با ارسال نامه‌ای به دفتر نخست وزیر بنیامین نتانیاهو و دفتر ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی خواستار آن شدند که به شهرک نشینان اجازه دهند تا «قربانی‌های عید پسح» یهودیان را در داخل مسجد الاقصی ذبح کنند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

آخرین خبر ها

پربیننده ترین ها

دوستان ما

گزارش تخلف

همه خبرهای سایت از منابع معتبر تهیه و منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.